четвъртък, 22 декември 2011 г.

A single man


Толкова бях скептичен за този филм, толкова! Причината: признавам си, не вярвах, че филм разказващ за любовта между двама мъже може да ми хареса. А той не просто ми хареса, а се превърна в един от любимите ми филми..

A single man” разказва историята на 52-годишния Джордж Фалконър (Колин Фърт), университетски професор, който се бори да открие смисъла в живота, след гибелта на дългогодишния му партньор Джим (Матю Гууд). Джордж живее в миналото и не вижда бъдеще за себе си без човека, който е обичал. Проследявайки един ден от живота му, виждаме, че той все повече се съмнява в смисъла съществуването си, след смъртта на Джим.

Силната драматична история, душевните терзания на един образован човек и тежкият исторически период се преплитат за да се получи една невероятна романтична история за загубената любов, опита за преодоляване на може би най-тежката загуба в живота на човек- загубата на любимия човек, за самотата, което е неизменна част от човешкото съществуване, за живота. Да, за живота такъв, какъвто е- чудесен и прекрасен понякога, но и поднасящ обрати, смазващ, тъжен и сив. Невероятна продукция, която според мен трябваше непременно да донесе Оскар на Колин Фърт, освен спечелените награди от фестивала във Венеция и БАФТА.

Говорейки за филма, не можем да не споменем и чудесната работа на режисьора Том Форд, който прави дебют с него! И то какъв! Горещо препоръчвам на ценителите на смислените филми, казващи ни нещо, показващи ни нещо и учещи ни на нещо. Тези, които не просто гледаме, а запомняме.. (:

Няма коментари:

Публикуване на коментар